לארגן ולממן נכס דיגיטלי
יש לכם רעיון לנכס דיגיטלי מסחרי, חשפתם אותו ברשת חברתית כלשהי, כעת אתם רוצים למשוך ולסקרן קהל, ולהזמין את צרכני אותה רשת חברתית, איך עושים את זה? ישנם שתי שיטות, פעילות אורגנית ו/או פעילות ממומנת.
פעילות אורגנית זו פעילות שכרוחה במחקר מילות החיפוש הרלוונטיות לנכס שלנו, ולמידת התחרותיות סביבן, הצלחה אורגנית למיזם מוצלח אומרת שהצלחתם לגרום לאנשים להסתקרן ואף להפיץ את הבשורה, ייתכן ובידכם תוכן ויראלי שלאנשים כיף לשתף, אך העיקרון הוא שבפעילות אורגנית לא משלמים ישירות עבור הקידום לגופים הגדולים כמו פייסבוק, גוגל או לרשתות חברתיות אחרות, ייתכן שזה יהיה הצעד הבא בנכס הדיגיטלי שלכם.
פעילות ממומנת, הכוונה היא שהוצאתם כסף עבור החשיפה וההגעה לקהל שעלול להתעניין בנכס הדיגיטלי שלנו, במנועי החיפוש כמו גוגל, פייסבוק יציעו לכם לעשות זאת ביתר קלות על ידי תשלום עבור מודעה באתרים הגדולים, הפצת כתבה, פרסומת וכו', עבור אותה הפעילות.
מותגים מצליחים נחשבים להיברידים, מצליחים לסקרן בפעילות האורגנית של הנכס הדיגיטלי, חושפים לקהלים נוספים את ההצלחה בפעילות ממומנת, שימו לב שפעילות ממומנת לרוב היא פעילות קצרה בשל העלויות היקרות, לכן לא כדאי להסתמך רק עליה, אם כי זה נותן דחיפה גדולה בתנועה לאתר. קידום אורגני, לעומת זאת, לוקח יותר זמן אך מספק תוצאות ונחשב אמין יותר.
אם בידכם נכס דיגיטלי מסחרי, את הכסף מהנכס הדיגיטלי תרוויחו ממודעות, גוגל אדסנס תזהה את הנכס שלכם ותספק מודעות לאתר, והחל כמות מסוימות של לחיצות הגולשים על המודעות תרוויחו סכום מסוים למודעה. אפשר ליהנות ממודעות ישירות או מתוכן ממומן, למשל חנות בגדים שתרצה להוסיף תוכן מודעה לאתר אופנה.
לדוגמה צלמים מוכרים עם מספר עוקבים גבוה, יהיו בעלי נכס דיגיטלי מסוג פרופיל אינסטגרם בו יוכלו להרוויח כסף עבור צילום אירוע או מוצר, כמוהם גם בעלי ערוץ יוטיוב עם עוקבים רבים יוכלו ליהנות ממודעות גוגל אם עברו מספר צפיות מסוים בנוסף לשיתופי פעולה עם עסקים וחסויות.
למה נכס דיגיטלי אחד אם אפשר להרוויח כפול?
הבנתם מהו נכס דיגיטלי, כעת אתם מבינים שהתחום בצמיחה, אתם בעלי חוש עסקי מפותח, ככל הניראה אתם תעברו לשיטת המספרים הגדולים, אתם כבר תדעו לזהות מודל מצליח של נכס דיגיטלי ותוכלו לרכוש נכסים דיגיטליים נוספים ולהרוויח יותר.
מכירה או השכרת זכויות על נכס דיגיטלי
כפי שכבר הבנו נכס דיגיטלי ממסחרי מצליח יהיה רווחי, האפשרות להרוויח מנכס דיגיטלי יכולה להיות זהה לרווח ממכירה או השכרה של נכס נדל"ן, על מנת למכור או להשכיר צריך לדעת מה שווי הנכס הדיגיטלי על ידי ניתוח רווח והפסד, מומלץ לפנות למומחים בתחום.
עשינו לכם חשק?
לאחר שהבנתם מהם סוגי הנכסים הדיגיטליים, זכרו, ערוצי יוטיוב, פרופילים אינסטגרם, קבוצות פייסבוק, אתרים וכו' שעתידם מתוכנן להיות נכס דיגיטלי, כדאי לפתוח או לרכוש אותו בבעלותכם המלאה ולא להיות כפופים לתנאים והגבלות.
בהצלחה, בדרך לנכס הדיגיטלי הבא שלכם!
הכנו לכם כתבה מיוחדת שעוסקת ביזמות ועסקים ומתארת את הדרך הסלולה ליציאה ממרוץ העכברים והשגת "חופש כלכלי", לחצו כאן למעבר לכתבה.