נכס דיגיטלי – טרנד חולף או עסק משתלם?
בכל יום אנו נתקלים במשהו חדש, משהו שלא ידענו קודם, אבל אם נניח היינו אומרים לכם שלכל אחד מכם יש נכס, גם אם בפועל אין לכם, כנראה זה ישמע לכם חדש…אז תכירו בבקשה את הנכס שיש לכל אחד ואחת מאיתנו, נכס דיגיטלי, בטח אתם שואלים מה הם סוגי הנכסים הדיגיטליים? ואיך מכניסים כסף מנכס דיגיטלי?
תוכן עניינים
מיד נבין מהו נכס דיגיטלי, איך מכניסים כסף מנכס דיגיטלי וגם אילו נכסים דיגיטליים קיימים כיום, ואולי בסוף הכתבה תוכלו לרכוש או להשביח בעצמכם נכס דיגיטלי שיניב עבורכם רווחים והכנסות פסיביות, נכס דיגיטלי דורש השקעה, כמו בכל עסק כדאי לכם ללמוד את הכללים והחוקים במגרש הנכסים הדיגיטליים, האם הנכסים הדיגיטליים הם הנכסים החדשים?
מה זה נכס דיגיטלי?
אם בעבר נכס דיגיטלי היה מיוחס לציוד שמצוי פיזית בידנו, כיום נכס דיגיטלי הוא וירטואלי ויכול לפרנס לא פחות מחנויות או עסקים פיזיים.
נכס דיגיטלי הוא בעצם כל מה שקיים באינטרנט ונמצא תחת שמכם כולל תמונות, סאונד, וידאו, כתיבה ועוד.
נכסים דיגיטליים כמו אתרים גדולים ולפעמים גם אתרי מכירות קטנים יכולים להניב הכנסות ורווחים נאים מאוד שלא יביישו בעל מקצוע עסוק, נכס דיגיטלי לא חייב להיות אתר, הוא יכול להיות פרופיל ברשת חברתית כמו אינסטגרם או פייסבוק, עמוד פייסבוק, חנות וירטואלית ואפילו יכול להיות גם ערוץ יוטיוב, קבוצת וואטסאפ, אפליקציה, ספר דיגיטלי, קורס דיגיטלי, משחק, פורום ועוד.
נכס דיגיטלי, פסיבי או אקטיבי?
נכס דיגיטלי כמו בכל עסק, בעל הנכס חייב לדאוג לעדכן את לקוחותיו, לשמור על חדשנות ואקטואליות, לחזק קשרים עם קהל היעד והחברים בו כיום, חייבים לעדכן תוכן ולדאוג לשיתופי פעולה שיניבו הכנסות, מכאן שנכס דיגיטלי דורש התעסקות והשקעה, ככל שאדם ישקיע וישווק את הנכס הדיגיטלי שלו, סיכויי ההצלחה שלו יעלו, אך במידה ולא ישקיע ולא יחדש, ייתכן שהנכס הדיגיטלי ילך ויידעך, ויהיה פחות רלוונטי.
רוצים נכס דיגיטלי? כדאי שתכירו מה הם סוגי הנכסים דיגיטליים שקיימים…
יש להבדיל בעיקר בין שני סוגי נכסים, נכס דיגיטלי עסקי ממומן, לבין נכס דיגיטלי אורגני, אישי שלעיתים הוקם ללא מטרת רווח אך הפך לחברתי וגדל, בעצם נכס דיגיטלי זה כל מה שקיים באינטרנט ונמצא תחת שמכם, לרבות תמונות, איורים, כתיבה ועוד יוגדרו כנכסים אישיים, ואילו נכסים דיגיטליים עסקיים יהיו לרוב אתרים גדולים ולפעמים גם אתרי מכירות קטנים וממוקדים, למטרות מסחריות ולצורך עשיית רווח.
נכס דיגיטלי יכול להיות אתר, פרופיל ברשת חברתית כמו אינסטגרם או פייסבוק, עמודים וקבוצות, ערוץ יוטיוב, קבוצת וואטסאפ, אפליקציה, ספר דיגיטלי, קורס דיגיטלי וכל מיזם שיוצר התעניינות סביבו עד כדי הבשלה לפוטנציאל מסחרי.
יש לי נכס דיגיטלי, איך מכניסים ממנו כסף?
כששומעים את הביטוי נכס דיגיטלי, הקונוטציה היא נכס נדל"ן, נכסים רווחיים לרוב יגיעו בצורה של חלל מושכר כמו דירה או כל חלל שיכניס לנו כסף, אז איך ייתכן שאנחנו בעליי נכס ולא מודעים לקיומו?
כדי להבין מהו נכס דיגיטלי וכיצד להכניס ממנו כסף, ניתן להשוות נכס דיגיטלי לדירה שלכם, אתם גרים בדירה ולרוב מבזבזים עליה כסף, אבל מה אם היו מגיעים אליכם כל יום חברים ומבקשים לדעת באיזה קרמים אתם משתמשים או מאיפה הבגדים המגניבים שלכם, יום אחרי יום, חבר אחרי חבר… אחד מהשניים היה קורה, הייתם מפסיקים לארח או שהייתם ממנפים מסחרית את ההתעניינות סביבכם, כזה הוא הנכס הדיגיטלי שלכם.
אז אתם יוצרים תוכן באופן טבעי ומסקרן לאנשים ברחבי האינטרנט, ובלי לשים לב יצרת מחנה משותף שקיבץ מספר רב של אנשים תחתיו, איך תכניסו מהנכס הדיגיטלי שלכם כסף?
כדי להכניס כסף מהנכס הדיגיטלי שלכם, לא מספיק לייצר תוכן שיווקי, מגניב ואקטואלי לאותו נושא של נכס דיגיטלי, נכס דיגיטלי ממומש רק כאשר הוא מניב הכנסות לבעליו, נכס עם קהל בלי הכנסות ייחשב לנכס דיגיטלי פסיבי, הוא קיים אך אינו מסקרן ויכולותיו המסחריות מוטלות בספק.
לארגן ולממן נכס דיגיטלי
יש לכם רעיון לנכס דיגיטלי מסחרי, חשפתם אותו ברשת חברתית כלשהי, כעת אתם רוצים למשוך ולסקרן קהל, ולהזמין את צרכני אותה רשת חברתית, איך עושים את זה? ישנם שתי שיטות, פעילות אורגנית ו/או פעילות ממומנת.
פעילות אורגנית זו פעילות שכרוחה במחקר מילות החיפוש הרלוונטיות לנכס שלנו, ולמידת התחרותיות סביבן, הצלחה אורגנית למיזם מוצלח אומרת שהצלחתם לגרום לאנשים להסתקרן ואף להפיץ את הבשורה, ייתכן ובידכם תוכן ויראלי שלאנשים כיף לשתף, אך העיקרון הוא שבפעילות אורגנית לא משלמים ישירות עבור הקידום לגופים הגדולים כמו פייסבוק, גוגל או לרשתות חברתיות אחרות, ייתכן שזה יהיה הצעד הבא בנכס הדיגיטלי שלכם.
פעילות ממומנת, הכוונה היא שהוצאתם כסף עבור החשיפה וההגעה לקהל שעלול להתעניין בנכס הדיגיטלי שלנו, במנועי החיפוש כמו גוגל, פייסבוק יציעו לכם לעשות זאת ביתר קלות על ידי תשלום עבור מודעה באתרים הגדולים, הפצת כתבה, פרסומת וכו', עבור אותה הפעילות.
מותגים מצליחים נחשבים להיברידים, מצליחים לסקרן בפעילות האורגנית של הנכס הדיגיטלי, חושפים לקהלים נוספים את ההצלחה בפעילות ממומנת, שימו לב שפעילות ממומנת לרוב היא פעילות קצרה בשל העלויות היקרות, לכן לא כדאי להסתמך רק עליה, אם כי זה נותן דחיפה גדולה בתנועה לאתר. קידום אורגני, לעומת זאת, לוקח יותר זמן אך מספק תוצאות ונחשב אמין יותר.
אם בידכם נכס דיגיטלי מסחרי, את הכסף מהנכס הדיגיטלי תרוויחו ממודעות, גוגל אדסנס תזהה את הנכס שלכם ותספק מודעות לאתר, והחל כמות מסוימות של לחיצות הגולשים על המודעות תרוויחו סכום מסוים למודעה. אפשר ליהנות ממודעות ישירות או מתוכן ממומן, למשל חנות בגדים שתרצה להוסיף תוכן מודעה לאתר אופנה.
לדוגמה צלמים מוכרים עם מספר עוקבים גבוה, יהיו בעלי נכס דיגיטלי מסוג פרופיל אינסטגרם בו יוכלו להרוויח כסף עבור צילום אירוע או מוצר, כמוהם גם בעלי ערוץ יוטיוב עם עוקבים רבים יוכלו ליהנות ממודעות גוגל אם עברו מספר צפיות מסוים בנוסף לשיתופי פעולה עם עסקים וחסויות.
למה נכס דיגיטלי אחד אם אפשר להרוויח כפול?
הבנתם מהו נכס דיגיטלי, כעת אתם מבינים שהתחום בצמיחה, אתם בעלי חוש עסקי מפותח, ככל הניראה אתם תעברו לשיטת המספרים הגדולים, אתם כבר תדעו לזהות מודל מצליח של נכס דיגיטלי ותוכלו לרכוש נכסים דיגיטליים נוספים ולהרוויח יותר.
מכירה או השכרת זכויות על נכס דיגיטלי
כפי שכבר הבנו נכס דיגיטלי ממסחרי מצליח יהיה רווחי, האפשרות להרוויח מנכס דיגיטלי יכולה להיות זהה לרווח ממכירה או השכרה של נכס נדל"ן, על מנת למכור או להשכיר צריך לדעת מה שווי הנכס הדיגיטלי על ידי ניתוח רווח והפסד, מומלץ לפנות למומחים בתחום.
עשינו לכם חשק?
לאחר שהבנתם מהם סוגי הנכסים הדיגיטליים, זכרו, ערוצי יוטיוב, פרופילים אינסטגרם, קבוצות פייסבוק, אתרים וכו' שעתידם מתוכנן להיות נכס דיגיטלי, כדאי לפתוח או לרכוש אותו בבעלותכם המלאה ולא להיות כפופים לתנאים והגבלות.
בהצלחה, בדרך לנכס הדיגיטלי הבא שלכם!
הכנו לכם כתבה מיוחדת שעוסקת ביזמות ועסקים ומתארת את הדרך הסלולה ליציאה ממרוץ העכברים והשגת "חופש כלכלי", לחצו כאן למעבר לכתבה.