מרקט פלייס ו- Facebook Shops מדריך כיצד למכור ולקנות בפייסבוק ובאיסטגרם?
תוכן עניינים
מה זה מרקט פלייס?
פייסבוק מרקט פלייס – זו מערכת לקניה ומכירה של פריטים, מוצרי יד שניה, רכבים, דירות. המערכת מתווכת בין המוכרים לקונים דרך מערכת חדשנית ליצירת קשר מהיר עם המוכר על ידי הודעה ישירה ישירות לתיבת הדואר בפייסבוק .
Facebook Market Place – נוצרה כדי להחליף את הלוח יד2 הרגיל והשיח של מכירת פריטים דרך מודעות ופוסטים רגילים שהיו מאוד מסורבלים ולא יעילים. על ידי המערכת נוצר קשר מהיר ומאוד אינפורמטיבי שנותן מענה מהיר לקונה וגם למוכר שמחפשים לבצע עסקה .
למי מרקט פלייס מתאים ?
- למי שמעוניין למכור את הרכב שלו, השכרת בתים, מכירת בתים, וכרטיסים לאירועים.
- מכירת מוצרים יד2
- בעל עסק שמעוניין למכור את המוצרים החדשים או המחודשים שלו בדרך מרקט פלייס
איך להוסיף את מרקט פלייס כערוץ מכירות ל-Facebook Shops
- עליך להגדיר תשלום בפייסבוק עבור החנות שלך. הגדרות – עבור אל Commerce Manager ושנה את אמצעי התשלום
- עברו אל Commerce Manager ובחרו את החנות שלכם.
- בתפריט הימני למעלה, לחץ על הגדרות .
- לחץ על נכסים עסקיים.
- בחר אפשר Marketplace.
המוצרים יופיעו ב-Marketplace בתוך 24 שעות.
איך למכור עם מרקט פלייס?
לפני שאתם מציעים למכירה את הפריט או הנכס או השירות שאתם מעוניינים למכור במרקט פלייס , בצעו השוואת מחירים ובדיקה איזה מחיר לקבוע למוצר או השירות או הנכס אותו אתם מציעים למכירה. בדקו שהמחיר לא גבוה מדי או נמוך מדי ותדעו מה המחיר הממוצע בשוק של אותו פריט.
- בדקו מילת מפתח רלוונטי למוצר שלכם – ובחרו שם מחופש לפי הנכס או המוצר שאתם מועניינים למכור
- מחיר – בצעו השוואת מחירים ובדיקה איזה מחיר לקבוע למוצר או השירות
- מיקום – בחרו מיקום קרוב לאיזור מגוריכם בכדי לספק את השירות או את המוצר במהירות האפשרית
- קטגוריה – יש לבחור קטגוריה מתאימה למוצר או לשירות, כך שיופיע בעת חיפוש לפי תפריט קטגוריה.
- תמונות – חשוב להוסיף תמונות איכותיות מאוד בכדי לקבל הרבה פניות – אנו ממליצים על צילום ברקע לבן או תמונה מוחשית
- סרטון – אחת הדרכים הפופלריות למכור מוצר במרקט פלייס הוא דרך סרטון הממחיש את הפריט בצורה הטובה ביותר, המיוחד אם אתם מוכרים נכס או מוצר יקר אחר סרטון יעזור ללקוח להבין את איכות המוצר או הנכס.
- תגיות – תגיות עוזרות לפייסבוק להבין מה הקטגוריה של המוצר על מנת להכיוון את הלקוחות למוצר שלך ולחשוף אותו בצורה יותר מודייקת לחיפוש של הקונה
- בחירת קבל יעד – בחרו את הקהל שאותו אתם מעוניינים לחשוף את המוצר שלכם.
- בחרו קבוצות לפרסום – קבוצות בפייסבוק היא אחת הדרכים היעלות ביותר לפרסם את המוצר שלכם. בחרו קבוצות ייעודיות לפרסום המוצר שלכם . לדוגמא – רכבים משומשים/יד 2 רכבים – מומלץ לפרסם רכבים יד 2.
- בסוף התהליך לחצו על פרסום – המודעה והמודע תתפרסם.
איך לקנות במרקט פלייס?
חפש קטגוריה במרקט פלייס – לאחר מכן חפש את המילת המפתח שאתה מעוניין . תרשום את הפריט שאתה מעוניין לקנות, שלח הודעה ישירה למוכר ותדון על מכירת הפריט כגון – מחיר, זמינות הפריט, איכות הפריט פרטים נוספים. לאחר מכן יש לך אפשרות להעביר למוכר כסף דרך – העברה בנקאית,צ'אק, כסף מזומן, ובדרך החדשה והפופלרית BIT .
הערה חשובה לא ניתן לשלם באמצעות מרקט פלייס של פייסבוק, פייסבוק אינה גובה כסף ואינה מעבירה אותו למוכר. פייסבוק היא מערכת מסחר בין הקונה למוכר בלבד ללא אפשרות של העברת כספים. וכן ניתן לשלם על המוצר רק על ידי תשלום בין המוכר לקונה בלבד.
איך למכור באינסטגרם עם Facebook Shops
חנויות חדשות לשנת 2021 – דרך נוחה למכור ולקנות באינסגטרם ובפסייבוק חנות דיגיטלית מותאם אישית . החנות מאפשרת לך למכור ולקנות מוצרים ושירותים ללקוחות ולעזור להם למצוא את המוצרים המתאימים להם. החניות רספונסיביות ומותאמות אישית לצרכים שלך, במידה ואתה בלוגר או נותן שירות חנות זו תעזור לך למכור יותר! ולתת ללקוחות שלך ערך מקסימלי וחווית משתמש ברמה הגבוה ביותר.
איך למכור פריטים באינטגרם ?
- מוכרים שהיתה להם חנות בפרופיל האינסטגרם ו/או חנות בדף הפייסבוק יתבקשו לבצע המרה לחנויות.
- מוכרים חדשים יכולים ליצור חנות ב-Commerce Manager. אם אף פעם לא הגדרת חנות בפרופיל אינסטגרם ו/או חנות בדף פייסבוק, תוכל ליצור חנות ב-Commerce Manager.
- חנויות מציגות את המותג ואת המוצרים שלך בחוויה מקומית בנייד. אחרי פרסום החנות, הלקוחות יוכלו למצוא אותה דרך אפליקציית פייסבוק או אינסטגרם במכשירי Apple או Android. החנות שלך תוצג בחוויה אימרסיבית במסך מלא, והאוספים יוצגו ללקוחות כמוצרים מותאמים אישית. כשתוסיף מלאי חדש לחנות שלך, אנשים יוכלו לראות אותו בניוז פיד שלהם או בלשונית החנות בפייסבוק, או שיקבלו התראה שתעודד אותם לבקר בחנות שלך.
- חנויות מספקות נוכחות מאוחדת בפייסבוק, באינסטגרם וב-Marketplace. תכונות ההתאמה האישית של החנויות מאוחדות במשפחת האפליקציות. לכן אם יש לך חנות שאפשר לגשת אליה מפרופיל האינסטגרם וגם מדף הפייסבוק שלך, האוספים שלך יהיו גלויים באינסטגרם וגם בפייסבוק. המוצרים שלך יכולים להיות גלויים לקונים גם ב-Marketplace אם יש לך חנות עם תשלום. למד כיצד להגדיר את Marketplace כערוץ מכירה ב-Commerce Manager.
יצירת החנות
כדי ליצור חנות באינטגרם .
- עברו אל הדף יצירת החנות שלכם ולחצו על הבא.
- בחרו את אחת מ-שיטת תשלום.
דרישות לתשלום באינסטגרם
- אתה צריך להיות מנהל Business Manager.
- אתה צריך להיות בעלים של החשבון העסקי באינסטגרם, דף הפייסבוק והקטלוג שלך באותו חשבון Business .Manager למד איך להמיר את הפרופיל האישי שלך לחשבון עסק או לחשבון יוצר.
- אתה צריך הרשאות ניהול דף לדף הפייסבוק המחובר לחשבון העסק באינסטגרם.
- אתה צריך הרשאות מנהל קטלוג עבור הקטלוג שלך.
- אתה צריך חשבון מסחר המחובר לחשבון העסק באינסטגרם, לדף ולקטלוג שלך בפייסבוק. אתה תיצור זאת באופן אוטומטי כשתגדיר לראשונה את החנות שלך.
- לחצו על הבא.
- אם אתם רוצים למכור פריטים בדף עסק בפייסבוק, בחרו את הדף או צרו דף חדש. דלגו על השלב הזה אם אתם רוצים למכור רק ב-Instagram Shops.
- אם אתם רוצים למכור באינסטגרם, בחרו את חשבון העסק שלכם באינסטגרם.לאחר מכן לחצו על הבא.
- בחרו בחשבון Business Manager שלכם או צרו חשבון חדש. לאחר מכן לחצו על הבא.
- בחרו את הקטלוג שבו תרצו להשתמש בחנות ולחצו על הבא. לא תוכלו להחליף קטלוג זה מאוחר יותר.
- הערה: אם עדיין אין לכם קטלוג, שלב זה לא יוצג לכם. אנחנו ניצור עבורכם באופן אוטומטי קטלוג ב-Commerce Manager שייקרא בשם "פריטים עבור (השם והמזהה של הדף)". תוכלו להוסיף את הפריטים שלכם מאוחר יותר כשתסיימו להגדיר את החנות.
- הערה: אם עדיין אין לכם קטלוג, שלב זה לא יוצג לכם. אנחנו ניצור עבורכם באופן אוטומטי קטלוג ב-Commerce Manager שייקרא בשם "פריטים עבור (השם והמזהה של הדף)". תוכלו להוסיף את הפריטים שלכם מאוחר יותר כשתסיימו להגדיר את החנות.
- עיינו פרטי החנות, קראו את 'הסכם המוכר' והסכימו לו, ולחצו על סיום ההגדרה.
לאחר שיצרתם את החנות שלכם איך מנהלים את הקטלוג מוצרים?
- מנהלים את הקטלוג ומוסיפים לו מוצרים שברצונכם למכור.
- יוצרים אוסף, קבוצת מוצרים שתרצו להציג בחנות.
- מתאימים את המראה של החנות מוסיפים תמונות,ותיאור של הפריט.
- מפרסמים את החנות. פייסבוק יצטרכו לבדוק את החנות ולאמת את הפריטים לאחר מכן החנות תעלה לאוויר.
הערה: אם תגדירו חנות עם אפשרות תשלום, Shop Pay של Shopify יופעל באופן אוטומטי. אם אינכם מעוניינים שהלקוחות ישתמשו ב-Shop Pay, תוכלו להשבית אפשרות זו בכל עת.