רוצים לקבל עדכונים חמים על עולמות החיסכון וההשקעות?

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

סליקה באינטרנט – המדריך המלא

גיא בכר
27 ביוני 2021
סליקה באינטרנט

עולם העסקים חווה מהפיכה בשנים האחרונות, כאשר הוא מוביל את כל סוגי העסקים למעבר לדיגיטל, לאינטרנט. אין מה לעשות – האינטרנט הוא חלק מאוד מרכזי בחיים שלנו. אי אפשר להכחיש או להדחיק את זה. חשבו על זה – אנחנו מקבלים עדכונים דרך האינטרנט, מתקשרים, שולחים מיילים, משלמים חשבונות, משלמים דוחות, קובעים תור לרופא, קונים לעצמנו מוצרי צריכה ופנאי(ומבצעים סליקה באינטרנט בדרך), משוטטים ומבלים בגלישה באינטרנט ובעצם – כמעט כל פעולה שבעבר הייתה פיזית בלבד הולכת ומומרת להיות דיגיטלית.

מגפת הקורונה הלכה וחיזקה את העבודה שעסקים שלא נמצאים היום באינטרנט – אין להם סיכוי לשרוד. זה לא בהכרח אומר שכל עסק חייב אתר מכירות, אבל נוכחות דיגיטלית בסיסית כמו: Google My Businness, כרטיס ביקור דיגיטלי, אתר תדמית הם בגדר חובה לכל עסק שחי, בועט ובתקווה גם מוכר.

סליקה באינטרנט – למה צריך את זה?

כפי שציינו בהתחלה, אחוז גבוה מהישראלים מבצעים קניות באינטרנט, כאשר מן הצד השני יש אינספור בעלי עסקים ונותני שירות עם אתרים/חנויות באינטרנט, והתופעה הזו רק הולכת וגדלה משנה לשנה. אין לנו ספק בכלל ששמעתם על חבר או קרוב משפחה שפתח מותג תחת החנות של אמזון או Ebay. זה לא אומר שפתיחת חנות באינטרנט זה משהו פשוט, אבל זה ה-ר-ב-ה פחות מורכב ומסובך כפי שהיה פעם.

להקים אתר אינטרנט כבר לא נהיה עניין של מה בכך: את מכירות מוצרים, אתר תדמית, אתר בלוג תוכן, אתר משחקים ועוד, את כל אלו תוכלו להקים די בקלות ובמהירות באמצעות פלטפורמות ותבניות ייעודיות לבניית אתרים, ואת האמת – כמעט כל אחד יכול היום לבנות לעצמו אתר. וגם אם לא, אז עם איש מקצוע שיעשה זאת תוך פחות משבועיים. המערכות של WIX + וורדפרס עושות ליזמי האינטרנט את החיים להרבה יותר קלים, ובעלויות נמוכות יחסית.

בכל מקרה, אתר שמוכר מוצרים או מספק שירותים בתשלום חייב מערכת סליקה באינטרנט. בכל אחד מהמקרים האלו מדובר במרחב משחק גדול כאשר תחת המונח "סליקה באינטרנט" למעשה קיימים המון רבדים התלויים באתר או במוצר/שירות עצמו. ולכן לא כל פתרון סליקה באינטרנט מתאים לכל עסק ועסק וכדאי לבצע סקר שוק ולבדוק את האלטרנטיבות המתאימות לכם.

בהגדרה שלה, מערכת סליקה תאפשר לבצע תשלום מקוון באמצעות כרטיס אשראי, כאשר הכוונה שהתהליך יהיה ידידותי לגולשים, מהיר ובעיקר בטוח – מבחינת אבטחת מידע, שלא יהיה ניתן לפרוץ למאגר, שלא ניתן יהיה לקבל מידע על הרוכשים והמנויים באתר. אבטחת מידע היא חלק מאוד חשוב במנגנון הסליקה, והפתרונות הקיימים כיום מספקים הגנה טובה.

סליקה באינטרנט – איך מתחילים?

נתחיל בזה שלמרות כל האפשרויות הקיימות היום כמו מטבעות דיגיטליים, העברות בנקאיות, BIT ועוד, כרטיסי אשראי הם עדיין אופציית החיוב העיקרית באינטרנט. אך חשוב להבין, גם כרטיסי אשראי זה עולם רחב וישנם סוגים שונים של כרטיסי אשראי: כרטיס אשראי מהבנק, כרטיסים חוץ בנקאיים, כרטיסי קרדיט, כרטיסי דביט, ובשנים האחרונות נוצרו כרטיסים גלובליים ש-"מטעינים" אותם וניתן לעשות בהם מגוון פעולות רחב מאוד ברחבי העולם: סליקה באינטרנט, לקנות בחו"ל ובארץ, למשוך כסף, להפקיד כסף ובעצם כל פעולה שכל כרטיס אחר מאפשר. דוגמה לחברה כזו היא פיוניר, חברת פינטק ישראלית שמספקת כרטיס כזה.

על פניו סליקה באינטרנט נראה כמו תחום מסובך מאוד שדורש התעסקות עם קודים מורכבים ופיתוח, אך כיום ישנם פתרונות סליקה הרבה יותר נגישים ופשוטים ולא מדובר בפרויקט מסובך כל כך.

איך מתקינים סליקה באינטרנט?

בגדול, ניתן להגיד שיש 2 דרכים עיקריות לבצע סליקה באינטרנט:

  1. הקמת דף סליקה ייעודי באתר, דבר אשר מצריך ידע טכני בהקמת אתרים ועמודים ייעודיים או כאמור לשכור איש מקצוע שיבצע זאת עבורנו. התנאי להשלמת העמוד הזה הוא שאלון הצטרפות מטעם חברת האשראי, בדיקות תקינות של המערכת מדי רבעון ועוד… הפתרון הזה מתאים בעיקר לעסקים שיש לעובדיהם ידע טכני, או לחלופין נעזרים בחברות לבנייה וניהול האתר שלהם. מבחינה מעשית מערכת סליקה עצמאית פחות מתאימה לעסקים בסדר גודל קטן עד בינוני, אבל בעסקים גדולים היא יכולה לחסוך כסף וגם לאפשר את הגמישות שמחפשים לפעמים בתפעול המערכת הזו.
  2. להיעזר בחברות שמעניקות שירותי צד ג' בתחום. הכוונה היא שזה לא יהיה מנגנון או עמוד סליקה ששייך לאתר שלכם, אלא זה יהיה מנגנון ועמוד השייכים לחברת הסליקה, שתספק לכם את האפשרות להתחבר (בצורה מאובטחת) לעמוד הסליקה, לחייב את הרוכשים, ולנהל ולפקח על כל התשלומים, הזיכויים ועוד.

דוגמה לחברה כזו שמובילה את השוק הישראלי כרגע היא טרנזילה, המאפשרת לכם להתחבר בצורה פשוטה ביותר – למלא טפסים ויאללה לעבודה! יתרון נוסף של החברות סליקה האלו היא מערכת חשבוניות אוטומטית שתעשה לכם הרבה סדר ותחסוך לכם הרבה מאוד זמן.

כמה התענוג הזה עולה?

ברוב המקרים חברות הסליקה באינטרנט ייקחו על עצמן את שלבי התהליך של בניית המערכת, בתשלומים שנעים לרוב בין כמה מאות שקלים, ותשלום חודשי שוטף של מינימום 160₪ + עמלה מסוימת שנעה ברוב הפעמים על עד 2% מהעסקה. מה שנשאר לכם זה לחבר את המערכת סליקה לאתר שלכם, מה שידרוש הבנה טכנית מסוימת מצדכם או ספק שירות שיעשה זאת עבורכם, אך כיום ישנם פתרונות פשוטים יותר כמו תוספי וורדפרס שמחברים לכם את העמוד סליקה אוטומטית ונדרש קצת עיצוב.

בתהליך הזה הרוכש מגיע בעת התשלום למערכת חיצונית לאתר – מערכת הנמצאת תחת האחריות המלאה של חברת הסליקה, על כל ההשלכות של זה (למשל שהאחריות על אבטחת המידע מוטלת על אנשי החברה). העיקרון כאן הוא שהמידע הנוגע לסליקה מועבר למערכת הסליקה/החיוב, שבודקת את העסקה ומחליטה האם לאשר או לדחות אותה. לאחר קבלת האישור עובר המידע בחזרה למערכת הניהול של האתר. המשתמש עצמו לא מודע לתהליכים האלה, אחרי הכל שאנו קונים משהו באינטרנט אנחנו פשוט קונים בלי לדעת על כל הטכנולוגיה מאחורי הקלעים.

שירותי הסליקה עצמם נעשים על ידי החברה הסולקת, אבל אם אין לה רישיון סליקה היא בעצם סוג של מתווכת, ולכן צריך את האישורים מול כל חברות כרטיסי האשראי. כלומר, שירותי הסליקה יכולים להיות מוצעים על ידי חברות האשראי עצמן, למשל ישראכרט או לאומי קארד.

חשוב להבין – אתם תצטרכו לעשות מעבר על כל חברות כרטיסי האשראי כדי לאשר אותם במערכת, ואתם בכל מצב תצטרכו מערכת סליקה שאחד מהגופים האינטרנטיים יספק לכם, אז מן הסתם, עדיף לכם לעבוד מול גורם אחד ולא מול כל חברות כרטיסי האשראי. זאת ועוד – עבודה מול גורם אחד שהוא לקוח גדול של חברות כרטיס האשראי (כי דרכו עוברים אתרים רבים) עשויה להיות משתלמת כלכלית – כשאתם תעבדו מול לאומי קארד (אם בכלל היא תאשר אתכם – יש תנאי סף), היא תדרוש עמלה מסוימת שאפילו עשויה להיות גבוהה מהעמלה שדרוש גוף הסליקה (מעין מתווך)  שעובד כבר עם החברה, ולכן הוא נחשב "לקוח גדול" שלה, והוא משיג עמלה נמוכה יותר גם לכם.

שחקנים חזקים בשוק

להלן רשימה חלקית של חברות סליקה באינטרנט שאנו מכירים ויכולים להמליץ עליהן:

אנחנו ממליצים לפנות אל החברות, לקבל הצעה, להבין מה היא אומרת (עם חשבונית, בלי חשבוניות, עם הוראת קבע, עם תשלומים) ואז לבדוק את טיב החברה, המוניטין שלה (שהוא חשוב מאוד במקרים כאלו – שמעורבים כספים והעברות כספים) ובוחרים בפתרון המתאים לכם.

חשוב לשים לב (נדגיש שוב) שיש פתרונות שלא מצריכים התקשרות מול חברות כרטיסי אשראי, אבל אם בחרתם בפיתרון של התנהלות מול החברות האלו, אתם הופכים מבחינת החברות ללקוח של החברות האלו ואז תצטרכו למלא מול כל חברה פרטים (מי אתם, מה מוכרים, היקף עסקאות, סוגי כרטיסים, סוג עסקה ועוד) שזה אולי לוקח זמן, אבל זה בהחלט אפשרי. רק שמבדיקה שעשינו לא בטוח שזה יותר זול מאשר לעבוד מול גוף שבמהירות מחבר אתכם לכל החברות האלו (חברות כרטיסי האשראי).

סיכום

מקווים שהפקתם ערך מהמאמר ותוכלו ללכת ולהכניס סליקה באינטרנט לאתר שלכם, לסלוק ולעשות הרבה כסף!

אין לראות בכתוב המלצה להשקעות או פעולות כל שהן ואינן מהוות תחליף לייעוץ פיננסי או תכנון עסקאות בכלל. כל הכתוב מהווה דעה אישית וכל העושה שימוש בתוכן במאמר בפעולות פננסיות עושה זאת על אחריותו בלבד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תרצו לקבל פרטים נוספים?
השאירו פרטים כאן וגוף מוביל בתחום יחזור אליכם

חדשות חמות

אולי יעניין אותך גם

צור קשר