בזמן שאנו מחכים להתאוששות המלאים בשוק הרכבים בישראל, השוק עצמו כבר השתנה
קבלו תקציר לעולם הרכב בשנה האחרונה: שוק הרכב בהאטה כפויה בתהליכי הייצור כתוצאה ממשבר ייצור השבבים האירופי, הפסקת הייצור במהלך משבר הקורונה, משבר האנרגיה האירופי ופלישת רוסיה לאוקראינה. כל המכשולים יחדיו יצרו תשתית מושלמת לשגשוגן של המכוניות החשמליות, לתנועה ערה בשוק המכוניות המשומשות ולטשטוש החסמים בין שוק המכוניות המסורתי לשוק מכוניות היוקרה.
העלייה הקלה (3.5%) במכירות הרכב באירופה יכולה לסמן את התאוששות המלאים לקראת סוף 2022 אך עד שזה יקרה המציאות כולה בשוק הרכב הישראלי תשתנה לחלוטין.
תוכן עניינים
איך השינויים בשוק הרכב העולמי מתבטאים בישראל?
מדינתנו הקטנה סבלה מקיבעון מחשבתי בנוגע לדגמים שנחשבו בטוחים לרכישה, לא מבחינת נהיגה אלא מבחינת "מה קורה כאשר הרכב הפסיק לעבוד".
משבר הרכבים העולמי גרם ללקוח הישראלי לחכות ככל שסבלנותו אפשרה ולבסוף לקחת את האופציה הלא מוכרת ולהעביר את השמועה אותו שינוי נכון גם לחברות שהחזיקו צי רכבים ולאחר שלא נותרו עוד רכבים נפוצים (כמו מאזדה, סקודה, KIA וכדומה) שכנעו את העובדים לקחת את הדגמים הפחות מוכרים ביניהם גם מכוניות חשמליות עם עמדות טעינה בעבודה ואף אפשרו לאחוז גדול יותר מהעובדים גישה לרכבי יוקרה שהיו שמורים עד 2021 להנהלה בכירה בלבד.
אז בניגוד לכל התופעות המוזרות שניתן לייחס למשבר הרכב העולמי, נסיעה בכבישי ישראל בשנת 2022 שונה לחלוטין מנסיכה ב 2020 מבחינת מגוון הרכבים שניתן לראות ופתיחות לשוק הרכבים החשמליים וההיברידיים.
איך השינויים השפיעו על שוק המכונית המשומשות?
אם יצא לכם לשמוע את השאלה "הרכב למכירה?" באחד הצמתים בישראל אתם לא לבד, שוק המכוניות המשומשות חם כיום יותר מתמיד. בעוד שבעבר נהוג היה להוריד מערך המכונית 15% בממוצע בכל שנה כיום ניתן להוסיף בקלות 10% – 5% למחיר וההיצע הנמוך יביא קונים במהרה. סוכני ביטוח רכב מדווחים על עלייה חדה בביטוחים לדגמים הנפוצים וירידה בענף הביטוח לרכב יד ראשונה ככל הנראה כתוצאה מעיקובים חריגים במועדי המסירה ומלאים שהתרוקנו באופן כללי.
כמה חזקה מהפכת הרכבים החשמליים?
טסלה שהובילו את כניסתם הבטוחה של הרכבים החשמליים לחיינו (בניגוד ל Better Place של שי אגסי) הביאו איתם מודל מכירה ללא חנויות או אולמות תצוגה (למעט pop up במתחם הסינמה סיטי), כל המכוניות שירדו מהמכולה בנמל היו למסירה בלבד וכתוצאה מכך בתחילת 2022 שוק הרכבים הוצף בבעלי רכבים חשמליים שניסו ויש לומר הצליחו לגזור קופון מהיר על עליית המחיר של הרכבים החשמליים שאכן רשמו עליה של 25% בטווח של שנה אחת בלבד.
כעת כשניתן לקבל את טסלה באספקה מיידית ומגוון רחב יותר של חברות רכב הצטרפו למהפכה ומיהרו להוציא דגמים חשמליים משלהן בהתאם למגמת העליה העולמית במודעות למלחמה בהתחממות הגלובלית, ניתן להגיד בביטחון וללא ספק: המכוניות החשמלית כאן כדי להישאר, מוסכים לרכבים חשמליים קמים במהירות וגם ענף ביטוח רכב מציע ביטוח לרכב חשמלי עם כיסוי לעמדות טעינה שללא ספק נדרש בימים אלה לכן אם אתה בעלים של רכב חשמלי – לרכוש ביטוח רכב שמתאים לרכב שלך ותהנה, העולם משתנה ואתם בצד הנכון של השינוי.