מניית פייסבוק (FB) META – מה עתיד המניה עם כניסה לעולם הMetaverse

גרף מניית פייסבוק - META

שווקים פיננסיים

פיננסים מניית פייסבוק - META

ניתוח טכני פייסבוק - META

אודות פייסבוק

מניית פייסבוק, סימול המניה – FB, נסחרת בבורסת הנאסד"ק בארה"ב היא אחת החברות הגדולות והמשפיעות ביותר בעולם כיום, חברה ששינתה את פני העולם בדרך שבה אנחנו מתנהלים, מתקשרים, מפרסמים וכמובן על התודעה של כולנו. האם כל השינויים שהחברה הזאת הובילה הם חיוביים? ברור שלא, אבל אנחנו לא באנו לדבר על המוסר אלא על המניה של החברה והעסק שהיא מתפעלת.

בואו נתחיל מההיסטוריה של החברה, הרעיון התחיל ממארק צוקרברג מייסד החברה שחשב על רעיון להקים מעין רשת חברתית לסטודנטים בלבד, שבה יוכלו לשתף סטטוסים ותמונות שלהם, להרחיב את מעגל החברים ולהכיר יותר ויותר אנשים. ההשראה שלו הגיעה מספרי המחזור שבהם רואים המון פרצופים שנמצאים סביבך אבל אתה לא באמת מכיר אפילו חצי מאותם פרצופים! מכאן אגב נגזר השם FaceBook "פרצוף ספר" על שם האנלוגיה לספר מחזור.

הפלטפורמה התחילה לרוץ והתבררה מהר מאוד כהצלחה, סטודנטים אימצו אותה ולא הפסיקו להשתמש בה בכל רחבי ארה"ב וצוקרברג התחיל לגרד את הראש ולחשוב איך אפשר לקחת את זה צעד קדימה. אחרי ישיבות נפלה ההחלטה – קהל היעד משתנה מסטודנטים באוניברסיטה לכלל האוכלוסייה, ובממדים עולמיים. מההתחלה שלה פייסבוק הייתה ציפור אחרת, הקימו בפנים צוות המכונה Growth Team שכל תפקידו היה לנתח את הנתונים של הגולשים ולהחליט על פעולות שיקדמו ויכפילו את הצמיחה של החברה במהירות האפשרית. ואיך לומר בעדינות – זה עבד להם יפה מאוד. פייסבוק צמחה וגדלה לממדים מטורפים והכפילה את מספר המשתמשים שלה במיליונים מדי חודש והפכה לסנסציה.

לאחר מכן יצאו להנפקה וכך נולדה מניית פייסבוק, עליה אנחנו מדברים במאמר.

אולי יעניין אותך גם