יאיר טהר, מנכ"ל סוכנות סאל שוקי הון כבר נמצא שנים רבות בשוק הביטוח הישראלי. הוא ראה אין סוף רפורמות ואין סוף שינויי חוק שעברו כאן בשנים האחרונות ומעיד על עצמו שהוא "צדיק בסדום" בשוק הביטוחים, גם אחרי כל כך הרבה שנים.
למה צדיק? הסוכנות שלו המשרתת אלפי לקוחות ברחבי הארץ פיתחה שיטה ייחודית בניהול סיכונים פרטי והתאמת תיקי ביטוח, והם עושים את זה מתוך רצון לעזור וללא תמורה.
זה מה שסופר לנו בטלפון – הסתקרנו אז החלטנו לשבת לשיחה ולהבין האם יאיר טהר הוא באמת מה שהוא מספר, בטח בעולם ציני וקר כמו שוק ביטוחי החיים והבריאות.
יאיר טהר, מנכ"ל סאל שוקי הון: "בשנים האחרונות ישנה מודעות גבוהה מאד לנושא, אנחנו מקבלים המון פניות לבדיקת התיק הביטוחי. אנחנו אמנם עושים עבור הפונים אלינו בדיקת ביטוחים ללא תשלום, אבל זה לא שאנחנו ארגון הפועל לשם שמיים. הרווח שלנו מגיע רק כשהלקוחות שלנו מרוויחים. אני מאמין גדול ב- win win ולכן פיתחנו שיטה שבה אנחנו מרוויחים רק בעת חיסכון של הלקוחות שלנו ".
לפני שניכנס לאופן שבו הסוכנות שלנו עובדת, חשוב להבין משהו על שוק הביטוחים הישראלי:
מדובר בשוק רחב מאוד הכולל מגוון גדול של מוצרים, הרבה סוכני ביטוח והרבה רעשי רקע – כשלא תמיד אדם יודע אילו ביטוחים יש לו, והאם הוא באמת מכוסה למקרה של מוות נכות או מחלה, תאונה או בעיית בריאות.
משפחות משלמות מאות שקלים בחודש על ביטוח והסטטיסטיקה מראה שבמקרים רבים הן משלמות סכומים מאוד גבוהים על הביטוחים שהתייקרו ואפשר לרכוש אותם במחירים מוזלים, או כפל ביטוחים – כלומר שני ביטוחים המכילים אותו כיסוי בדיוק רק ב-2 או 3 חברות שונות, או שמשלמים על ביטוח שכלל לא מתאים להם!
מדובר במקרים שכיחים של 1 ל 3 מבוטחים!
אני לא מתייחס לאינטרסים של סוכני ביטוח אחרים, האינטרס שלנו הוא לטובת המבוטחים לטווח הקצר והארוך, כשמבינים שעשית משהו טוב סומכים עליך, הולכים איתך יד ביד ובסופו של יום תמיד מפנים אליך חברים ומשפחה.
לגבי השיטה שלנו:
אני מרוויח מחברות הביטוח ומהלקוח שהולך איתי לתקופה ארוכה בידיעה שקיבל את הטוב ביותר, זה השליחות והייעוד של החברה. זה מודל שבו אני יודע שאני מרוויח יותר ככל שהלקוח נשאר איתנו יותר זמן!
בסופו של הליך אנחנו משאירים ללקוח את הזכות לבחור אם לקבל את המלצותינו או לא. במידה שהם בוחרים לעשות את הביטוחים דרכנו – אנחנו מרוויחים והלקוח מרוויח, והרוב המוחלט אכן סומך על אמינות ההמלצות שלנו, כי הם מבינים שאנחנו לא מחויבים לאף חברת ביטוח. ההליך אובייקטיבי ושקוף לחלוטין המחויבות שלנו היא רק למבוטחים, ובסופו של דבר גם אנחנו וגם הלקוחות מרוויחים.
"נתקלתי במאות מקרים של כפילויות ובמצבים של לקוחות שמשלמים מאות ולעיתים אלפי ₪ בחודש כשחלקם הגדול לשווא. מיקסמנו תיקי ביטוח והבאנו לחסכונות משמעותיים ללקוחותינו בביטוחי בריאות חיים משכנתאות ועוד, בממוצע של אלפי ₪ לשנה פר לקוח לאלפי לקוחות.
אתן לך דוגמא: ב-2019 פנתה לסוכנות אמא לשני ילדים קטנים בת 36, וביקשה בדיקה של התיק הביטוחי. מצאנו שיש לה פוליסת בריאות כפולה בשתי חברות ביטוח מ 2017 ו 2018, למרות שאין פיצוי כפול במקרה של ביטוח בריאות, כלומר היא שילמה 3500 שקל מיותרים בשנה. וזה לא נגמר פה…
"גילינו שבשתי הפוליסות שלה חסרים כיסויים מהותיים, כמו כיסוי לתרופות למחלת הסרטן ובדיקות גנטיות, שהפכו למכת מדינה לצערי הרב ושכיחות מאוד בשנים האחרונות (1 מ-5 ישראלים יחלה בסרטן כלשהו, 1 מ-8 ימות מהמחלה), או כיסוי למחלות קשות. אף אחד לא טרח להסביר לה עד כמה הכיסוי הזה חשוב!
יש ניואנסים מאוד קטנים בפוליסות בריאות והעלויות בקרות מקרה ביטוח הם גבוהות מאד. חוסר בכיסויים האלה יכולים למוטט כלכלית משפחה"
"אכן. ורק לידיעה, השירות שלנו לא נגמר רק בזה. הנושא הקריטי הוא המשך הטיפול בלקוח במהלך השנים . בעזרת צוות מחלקת תביעות של החברה, אנו מטפלים עבור לקוחותינו בכל פנייה ותביעה, תוך עמידה בקשר רציף עם חברות הביטוח הגדולות במשק ושמירה על זמינות מלאה. לקוחותינו נהנים מליווי רצוף של סוכן אישי – דבר המייעל ומזרז את הליכי התביעה ,אנחנו מתגאים ב 85% הצלחה בטיפול בתביעות.
זה חלק מהשירות שלנו, וגם על זה אנחנו לא גובים שקל, כי הרווח הגדול שלנו מגיע מזה שבטווח הארוך – שהלקוח נשאר איתנו, נהנה מהשירות שלנו ומפנה משפחה וחברים, כדי שגם להם נעשה סדר בביטוחים"