עמרי חנסב מנייס סוכנות לביטוח כבר נמצא מעל 8 שנים בשוק הביטוחים וראה הכל, החל ממשפחות ששילמו יותר מפי 3 מהכיסוי הביטוחי שהיו אמורים לשלם ועד לשכירים ועצמאיים שבקושי סגרו את החודש בגלל כפל ביטוחים. מסתבר שבדיקת ביטוחים זו לא משימה מורכבת כל כך וכל אחד יכול לבצע זאת בכמה דקות!
כיועץ כלכלי בסוכנות לביטוח מהמובילות בישראל עומרי חווה וראה כמעט את כל המקרים הביטוחיים, במהלך ראיון הכתבה הוא הצליח לסקרן אותנו מאוד בעיקר בנוגע לסיבה לכך שהוא כה פעיל בתחום זמן כה רב, גלו הכל בהמשך הכתבה.
הנקודה הראשונה והכי כואבת – מעל 50% מהישראלים כלל אינם מודעים על מה הם מבוטחים וכמה הם משלמים! זה אומר שחצי מהאוכלוסייה פתוחה לכפל ביטוחים, כיסויים יקרים והונאות נוספות.
הנגזרת מכך היא שבגלל בורות שיכולה לנבוע מחוסר התעניינות או חוסר בהשכלה פיננסית מובילה לכך שאזרחי ישראל מאוד חסרי סבלנות ואין להם אנרגיות לקחת יוזמה ולטפל בתיק שלהם.
הם חושבים לעצמם – "יאללה נו זה רק 300 ש"ח בחודש מה יש לי להתעסק בזה עכשיו", או דוגמא שאני נתקל בה הרבה – "קרוב משפחה שלי סוכן ביטוח ודאג לי אישית לפוליסה, מה אתם יכולים לעשות טוב יותר?"(תתפלאו לגלות שגם בני משפחה לא מסתכלים על האינטרסים שלכם).
300 ש"ח בחודש מגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה, אסור לכם להקל בזה ראש מבחינה כלכלית!
רבים יופתעו באיזו קלות ומהירות ניתן לגרום להוזלה בביטוחים ע"י בדיקת ביטוחים פרטיים באמצעות הכלים של משרד האוצר והממשלה.
הנקודה השנייה: ציבור האזרחים בישראל ברובו מבוטח באחד מסוגי הביטוחים הקיימים (תאונות אישיות, אחריות מקצועית, בריאות, חיים, משכנתא ועוד) ולמעשה כמות סוגי הביטוחים ומורכבות תנאי הפוליסה מקשים ביותר על האזרחים לבצע השוואת מחירים אל מול החברות ובכך למעשה להשיג את העסקה הטובה ביותר בעבורם. המשמעות של כך היא "תופעת כפל הביטוחים" שמשרד האוצר ניסה ועדיין מנסה למנוע בכל דרך באמצעות רפורמות שפורסמו בשנים 2016 ו2019.
לטעמי התופעות הללו הן תוצאה של גופים וחברות אשר פועלות במשק ומסתכלות רק על שורת הרווח ולא על טובת הלקוח, לצערי לא מעט גופים במשק גורמים לשם רע לסוכנויות הביטוח והפיננסים ואף לענף כולו.
הקהל הישראלי מאוד חשדן ולא בוטח באף אחד בדיוק בגלל מקרים כאלה שבהם הוא סמך על גוף או סוכן מסוים ובסוף מגלה שלא באמת פעלו למען האינטרסים שלו ו"עקצו" אותו בכמה מאות שקלים בחודש.
אנחנו בסוכנות נייס מתחייבים בפני הלקוחות שלנו להיות הכי מדויקים , שירותיים והכי חשוב הכי נאמנים לאינטרסים שלהם!
נכון, רוב הסוכנויות אומרת את אותם הדברים, אך הבידול האמיתי והמשמעותי ביותר שלנו הוא השקיפות בתהליך. אינני מבקש מהלקוח לסמוך עליי או להאמין לי, אנחנו מבצעים בתחילת השיחה בדיקת זכאות להוזלת תיק הביטוח באמצעות הכלים של הממשלה, אנו משתפים את הלקוח עם הממצאים ומספקים לו חוות דעת מקצועית על פי הצרכים המשפחתיים והפרטיים שלו בלבד.
במידה והלקוח מסכים להמשך תהליך ומבין את הערך המוסף רק אז אנחנו מתקדמים לרכישת ביטוחים מותאמים על בסיס תעריפי ההוזלה וסוגי הכיסויים שרלוונטיים לו.
הדרייב שלי הוא הלקוחות שלי, הם מה שדוחף אותי כל בוקר והשמחה שלהם היא הדרייב שלי. אין יום שעובר ולקוח לא אומר לנו תודה על הכל – "איפה הייתם כל השנים האלו!"
זכור לי מקרה ממש מהכמה ימים אחרונים, משפחה שלמה שכוללת אמא , אבא ו – 2 בנות נסעה כל הדרך מעכו וזאת לאחר שעמדו בפקקים במשך 2.5 שעות אך ורק כדי להגיע אלי אישית ולתת לי סלסלה ענקית מלאה בכל טוב וזאת בזכות הליווי בעת המחלה שהייתה לבתם.
הבת תודה לאל החלימה והמשפחה חזרה לתפקד וחסכה אלפי שקלים על כיסויים בזכות בדיקת ביטוחים פשוטה ובסיסית. מרגעי השיא בעבודה הזאת!
תמיד להגיע מוכנים לפגישות, חשוב לדעת על מה מדובר ולהגיע עם שאלות, אני תמיד אומר שלסוכנות טובה יש להגיע מהמלצות של לקוחות קיימים שניסו ובדקו וראו כי טוב. אנחנו משקפים ללקוחות שלנו ובכלל לכל מי שנכנס את התביעות הרבות בהן טיפלנו ואת עשרות ההמלצות שיש עלינו מלקוחות קיימים.
לסיכום – נדהמנו לגלות כמה אכפתיות יש לעמרי בתחום שהרבה פעמים נחשב אפור וקר כמו ביטוח.
זו ההוכחה שבכל תחום יש אנשי מקצוע מדהימים ואכפתיים ולעומתם אנשי מקצוע שעושים שם רע לתחום שלם. במהלך הראיון ולנוכח המספרים והסטטיסטיקות שעומרי חשף בפנינו השתכנעתי וביצעתי גם אני בדיקת ביטוחים אצל עומרי, הופתעתי לגלות שגם כאשר אתה בטוח ב100% שלא יצאת פרייאר, מגיע מקצוען כמו עומרי ומראה לך את הדרך להוזלה של עשרות אחוזים.