מניית NIO: על החברה חדשות ועדכונים לשנת 2022 מה הצפי למניה?

פרופיל: מניית NIO
תעשיה: רכבים חשמליים
בורסה: NYSE
NIO, Inc. (סין) היא חברת אחזקות העוסקת בתכנון, ייצור ומכירה של כלי רכב חשמליים. מוצריה כוללים את מכונית העל EP9 ו-ES8 7 מושבים. היא מספקת למשתמשים טעינה ביתית, שירותי שירות אקספרס כוח ופתרונות חשמל אחרים, כולל גישה לטעינה ציבורית, גישה למשאיות טעינה ניידות והחלפת סוללות.

לאתר החברה – https://www.nio.com/

גרף מניית NIO

מדדים מניית NIO

פיננסים NIO

ניתוח טכני מניית nio

חדשות נוספות מניית NIO

מנית Nio מציגה את ההבטחה שלה כשהיא מגיעה ל-2022

חברת הרכב החשמלי Nio, המבוססת בסין, (סימול:NIO) פתחה את השנה החדשה על ידי דיווח על יותר מהכפלה של משלוחים ב-2021, מה שגרם למניית NIO לצמוח בכמעט 6% ביום המסחר הראשון של השנה. בעוד שהמניות ספגו את העליות הללו היום, מניית NIO צפויה לעשות טוב ב-2022 אם יצרנית EV תוכל להמשיך לצמוח בקצב מהיר.

2021 הייתה שנה טרשית עבור ניו. החברה הייתה נגועה בבעיות ייצור, בין היתר הודות ל-Covid-19 והמחסור העולמי בשבבי מוליכים למחצה. מניית ה-NIO איבדה 35% בשנה וצנחה בכמעט 20% בדצמבר לבדה, כשהיא לא הצליחה להחזיק את העליות העצומות שלה ב-2020.

עם זאת, במבט קדימה, לבעלי המניות של ניו יש סיבה להיות אופטימיים. בנוסף למספרי משלוח חזקים, בעיות האספקה ​​מתחילות להירגע ולחברה יש מודל עסקי חדשני של סוללה כשירות (BaaS).

 

Nio מדווח על שיא משלוחים רבעוניים

Nio פרסמה את מספרי המשלוחים האחרונים שלה ב-1 בינואר, שהראתה צמיחה מרשימה.

עבור חודש דצמבר, יצרנית EV מסרה 10,489 כלי רכב, או כמעט 50% יותר ממה שעשתה בדצמבר 2020. המסירות ברבעון הרביעי עלו ב-44% משנה לשנה ל-25,034, מה שמסמן שיא רבעוני חדש. והמשלוחים לשנה שלמה עלו ב-109% ל-91,429 כלי רכב.

נכון, ניו נמצאת הרחק מאחורי חברות כמו טסלה (NASDAQ:TSLA), שדיווחה על 308,600 מסירות רכב ברבעון הרביעי בלבד. משלוחים מצטברים של רכב השטח החשמלי ES8 הדגל של Nio, רכב השטח החשמלי ES6 ו-EC6 קופה חשמלית עומדים כעת על 167,070. עם זאת, קצב הצמיחה של Nio מרשים, במיוחד בהתחשב באתגרים איתם התמודדה החברה ב-2021.

הצמיחה בשנת 2022 אמורה להתחזק על ידי הופעת הבכורה של ה-ET7, ספינת הדגל החשמלית של החברה, שתושק במרץ. Nio גם מתכננת להתחיל במשלוח של ה-ET5 שלה, מכונית פרימיום בינונית, בספטמבר.

סוללה כשירות מייחדת את Nio

אחד הדברים שאני אוהב ב-Nio הוא מודל השירות שלה BaaS. BaaS היא חלופה לתחנות טעינת סוללה. עם BaaS, נהגים נכנסים לתחנת החלפת סוללות שבה הם יכולים להחליף סוללה שהתרוקנה לסוללה טעונה במלואה. התהליך אורך פחות מחמש דקות. והכי טוב, טכנולוגיית BaaS הופכת את העלות של רכב חשמלי לזול עד 10,000 דולר, לפי Nio.

 

נכון לעכשיו, ל-Nio יש יותר מ-700 תחנות להחלפת סוללות בסין והיא נמצאת בתהליך התרחבות באירופה. היא מתכננת להחזיק יותר מ-4,000 תחנות כאלה ברחבי העולם עד 2025.

טכנולוגיית ה-BaaS כל כך חשובה לבייג'ין שהממשלה סיפקה כמה סובסידיות נדיבות לחברה. הסובסידיות של רכבי האנרגיה החדשים של סין חלות רק על רכבים שמחירים מתחת ל- RMB300,000 ($46,000). כל הדגמים של ניו עולים יותר מזה. עם זאת, הממשלה עשתה חריגה עבור כלי רכב שהכילו טכנולוגיה להחלפת סוללות, כמו זו של Nio.

משרד האוצר של סין אמר לאחרונה שהוא יקצץ את סובסידיות EV ב-20% השנה, וזה כמובן שלילי עבור Nio ויצרניות EV אחרות. עם זאת, סין שומרת על היעד שלה שמכוניות חשמליות יהיו 20% ממכירות הרכב במדינה עד שנת 2025, כך שהיא עשויה להיאלץ להאריך שוב את תמיכת הסובסידיה כדי לעמוד ביעד שלה.

הדרך קדימה עבור מניית NIO

מניית NIO עומדת כיום על כ-32 דולר, אך היא נסחרה מעל 60 דולר למניה לפני פחות משנה. האם מניות של חברת EV הסינית יכולים להתאושש לרמות הגבוהות הללו בשנת 2022?

אוּלַי. כפי שציין לאחרונה אחד מעמיתיי ב-InvestorPlace, אנליסט דויטשה בנק אדיסון יו אומר שמניית NIO נמצאת ב"נקודת כניסה נהדרת לקראת שנת 2022 מרכזית".

יו המשיך ואמר:

סנטימנט המשקיעים היה חסר ברק בגלל היעדר כלי רכב חדשים ומגבלות שרשרת האספקה, ולאחרונה, הסיכון המוגבר למחיקת המסחר בארה"ב. אנו מאמינים שהרוחות הללו יכולות להתהפך ב-12 החודשים הקרובים, כאשר NIO תשיק 3 דגמים חדשים במהלך 12 החודשים הבאים ותגביר את קיבולת הייצור מ-120k ל-600k.

 

לפי MarketBeat, יעד מחיר הקונצנזוס עבור מניית NIO הוא 65.90 דולר. זה יותר מכפול מהמחיר של היום וקרוב לשיא כל הזמנים של המניות של קצת מתחת ל-67 דולר, שנעשה בינואר 2021.

השורה התחתונה במניית NIO

תמיד הייתי מעריץ של ניו. אני אוהב את הסובסידיות שמעניקה בייג'ינג לחברה ואת שירות ה-BaaS שלה. ואני אוהב שזו חברת EV סינית, שכן הצרכנים הסיניים נמצאים הרבה יותר רחוק באימוץ רכבים חשמליים מאשר עמיתיהם בארה"ב.

אני לא מצפה לעלייה של 100% במניית NIO השנה. אבל אם יצרנית EV יכולה לשמר או לשפר את הצמיחה שלה ב-2021, אז זה אמור להיות אחד ממשחקי EV הטובים יותר בשוק.

בתאריך הפרסום, פטריק סנדרס היה TSLA ארוך. לא היו לו (בין במישרין ובין בעקיפין) תפקידים אחרים בניירות הערך המוזכרים במאמר זה. הדעות המובעות במאמר זה הן של הכותב, בכפוף להנחיות הפרסום של InvestorPlace.com.

פטריק סנדרס הוא סופר ועורך עצמאי במרילנד, ומ-2015 עד 2019 היה ראש מדור ייעוץ השקעות ב-US News & World Report. עקבו אחריו בטוויטר ב-@1patricksanders.

המספר הכולל של רכבי החשמל הנמכרים בעולם עלה ב-160% משנה לשנה במחצית הראשונה של 2021. סין נותרה שוק החשמל הגדול ביותר בעולם והיוותה 42% מסך המכירות או 2.6 מיליון יחידות בתקופה זו. למעשה, מספר כלי הרכב שנמכרו בארץ ברבעון הראשון והשני של 2021 היה דומה למספר כלי הרכב שנמכרו בכל שנת 2021.

בהשוואה, NIO מכרה 66,395 כלי רכב בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, המהווים 3.3% מכלל השוק של סין. גם אם החברה תוכל לשמור על נתח השוק שלה בעתיד, NIO עומדת היטב לייצר מכירות חזקות בעתיד.

אבל המשקיעים צריכים לשים לב כי משלוחי הרכב של NIO ירדו ב-27.5% משנה לשנה בחודש אוקטובר עקב היקפי ייצור נמוכים יותר על רקע שיבושים בשרשרת האספקה ​​ושדרוג קווי הייצור.

מניית NIO זינקה ביותר מ-1,000% בשנת 2020 אך ירדה קרוב ל-20% ב-11 החודשים הראשונים של השנה. בזמן כתיבת שורות אלה, מניית NIO נסחרת בירידות של כמעט 40% מהשיא של כל הזמנים. 

אנליסטים העוקבים אחר NIO צופים כי ההכנסות יוכפלו ביותר מ-5.62 מיליארד דולר ב-2021 ויגדלו ב-71% ל-9.6 מיליארד דולר ב-2022, מה שמעריך את המניה במחיר פורוורד למכפיל מכירות של פחות מפי 7, וזה סביר.

פסק הדין

גם Lucid Motors וגם NIO נושאים סיכונים מסוימים לפי הערכות שווי נוכחיות. חוסר השקיפות סביב סין עלול להחמיר את המכירה במניות NIO במקרה שהשווקים יהפכו דוביים. באופן השוואתי, החמצה של הכנסות או רווחים של Lucid תגרום למניותיה לרדת בשוק הדובי או לא. 

אני מאמין ש-NIO היא כרגע ההשקעה הטובה יותר. מניית LCID מסוכנת יותר בהשוואה לנוכחות החזקה של NIO ושל NIO בסין ושיפור שולי הרווח ממצב את החברה להפיק רווחים גדולים ב-2022 ואילך.

בואו להכיר את מניית NIO

החשמל משתולל, הכספים זורמים, בואו לראות איך גם אתם מרוויחים!

מניית NIO מייצגת את יצרנית הרכבים הסינית בשם "NIO" הממוקמת בשאנגחאי, החברה מייצרת רכבים חשמליים ואוטונומיים בעיצובים מרהיבים, טכנולוגיה חדשה למרחקים גדולים ומהירויות גבוהות, שיטות החלפת סוללה וטעינה שתוכננו לפי לקחיי עבר.

החברה הוקמה בשנת 2014 על ידי ויליאם לי שהיה יושב ראש בחברות:

  • Bitauto
  • NextEV


בסמוך מאוד להיווסדות החברה, החלו חברות להשקיע ברעיון שעומד מאחורי החברה, לייצר רכבים חשמליים אוטונומיים בעיצובים מרהיבים ובכך להצטרף לחברות אמריקאיות ולהתחרות על שוק צרכני הרכב העולמי הבא!


חברות ההייטק שהשקיעו במניית NIO:

  • טמסק אחזקות
  • BAIDU
  • סקויה
  • TPG


הדגם הראשון שחברת NIO הציגה היה מכונית ספורט ניאו 9EP.

החברה הציגה דגם זה ביום ההקמה של החברה, כלומר, החברה מגיעה עם בסיס ורקע חזק בעל כיסים עמוקים ותומכים. (זהו נתון חשוב שעליכם להכיר על מנת להבין בהמשך הפסדים של מיליארדי דולרים).

יתרונות וחסרונות של מניית ניו

למרות שחברת NIO היא חברה מאוד ייחודית מבחינת יכולות העיצוב החדשני שלה, לא ניתן למצוא הבדלים משמעותיים מול המניות המתחרות שלה:

  • טסלה
  • פורד
  • פולקסוואגן
  • וולוו
  • מרצדס

בנוסף אין למניית NIO מוניטין או מיתוג בינלאומי כמו למתחרות אחרות או אמינות משמעותית, אך אלו עלולים להיווצר בבת אחת, דבר שיכול להוביל למסחר רכבים מול קהל סיני, הודי ואירופאי עצום.

החברה אינה ממותגת וללא זכויות קניין לרבות פטנטים או טכנולוגיות חדישות אחרות.

האם מניית NIO מתגמלת?

חברת NIO שרויה בהפסד מתמשך ואינה מחלקת דיבידנדים למשקיעים, או החזר השקעה, החברה אינה רווחית אך מניות החברה נמצאות במגמת עליה.

המנייה כיום אינה מתגמלת וקניית מנית NIO היא סיכון ככל מניה אחרת, הנתונים מציגים פוטנציאל ארוך טווח של עשרות אחוזים.

הפוטנציאל של המנייה הוא לגדול לממדים של מניית טסלה, אך כיום אינה מציגה יתרונות משמעותיים, לכן כל המעוניין לרכוש מניית NIO, מומלץ שינהג בזהירות ובמתינות תוך הבנה שמדובר בהשקעה לטווח ארוך.

 

אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ”ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. תיתכן זיקה בין הכותב לבין נכסים פיננסים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.