1/3/2022 – NIO Inc. תדווח על תוצאות פיננסיות ברבעון הרביעי והשנה המלאה 2021 ביום חמישי, 24 במרץ, 2022
28/02/2022 – ניאו הסינית נערכת להנפקה בהונג קונג
14/22/2022 – NIO מכריזה על זמינות FOTA בנורבגיה
01/02/2022 – NIO Inc. מספקת עדכון מסירה בינואר 2022
31/01/2022 – NIO Inc. מכריזה על הודעת זכות רכישה חוזרת עבור שטרות בכירים הניתנים להמרה בשיעור של 4.50% לפירעון ב-2024
01/01/2022 – NIO Inc. מספקת עדכון מסירה לדצמבר, לרבעון הרביעי ולשנה מלאה לשנת 2021
29/12/2021 – 3 דברים שחשוב לדעת על אירועים האחרונים של המכוניות החשמליות של ניו
18/12/2021 – NIO ET5: החשמלית החדש של ניאו שתתחרה בטסלה מודל 3
16.12.2021 – 3 מניות רכב חשמלי סיניות בוול סטריט צופים שיעלו 50% או יותר
15.12.2021 – גורמי הסיכון בקנייית מניית NIO
15.12.2021 – נשיא XPeng מפרט את חדשנות הרכב החשמלי, נהיגה אוטונומית ושוק הרכבים החשמליים בסין
10/02/2022 – זה זמן מצוין לקנות מניית Nio
02/05/2022 – רעיון מסחר – לונג
29/12/2021 – מדוע מניות ניו, ניקולה וקנדי טכנולוגיות ירדו היום
20.12.2021 – ניאו או לאס וגאס סנדס: איזו מניה כדאי לקנות ואיזו עדיף למכור עם פתיחת השווקים?
05.12.2021 – תחום הרכב החשמלי תופס תאוצה: מי תהיה הטסלה הבאה?
09.10.2021 – NIO לונג – ניתוח טכני
2021 הייתה שנה טרשית עבור ניו. החברה הייתה נגועה בבעיות ייצור, בין היתר הודות ל-Covid-19 והמחסור העולמי בשבבי מוליכים למחצה. מניית ה-NIO איבדה 35% בשנה וצנחה בכמעט 20% בדצמבר לבדה, כשהיא לא הצליחה להחזיק את העליות העצומות שלה ב-2020.
עם זאת, במבט קדימה, לבעלי המניות של ניו יש סיבה להיות אופטימיים. בנוסף למספרי משלוח חזקים, בעיות האספקה מתחילות להירגע ולחברה יש מודל עסקי חדשני של סוללה כשירות (BaaS).
Nio מדווח על שיא משלוחים רבעוניים
Nio פרסמה את מספרי המשלוחים האחרונים שלה ב-1 בינואר, שהראתה צמיחה מרשימה.
עבור חודש דצמבר, יצרנית EV מסרה 10,489 כלי רכב, או כמעט 50% יותר ממה שעשתה בדצמבר 2020. המסירות ברבעון הרביעי עלו ב-44% משנה לשנה ל-25,034, מה שמסמן שיא רבעוני חדש. והמשלוחים לשנה שלמה עלו ב-109% ל-91,429 כלי רכב.
נכון, ניו נמצאת הרחק מאחורי חברות כמו טסלה (NASDAQ:TSLA), שדיווחה על 308,600 מסירות רכב ברבעון הרביעי בלבד. משלוחים מצטברים של רכב השטח החשמלי ES8 הדגל של Nio, רכב השטח החשמלי ES6 ו-EC6 קופה חשמלית עומדים כעת על 167,070. עם זאת, קצב הצמיחה של Nio מרשים, במיוחד בהתחשב באתגרים איתם התמודדה החברה ב-2021.
הצמיחה בשנת 2022 אמורה להתחזק על ידי הופעת הבכורה של ה-ET7, ספינת הדגל החשמלית של החברה, שתושק במרץ. Nio גם מתכננת להתחיל במשלוח של ה-ET5 שלה, מכונית פרימיום בינונית, בספטמבר.
סוללה כשירות מייחדת את Nio
אחד הדברים שאני אוהב ב-Nio הוא מודל השירות שלה BaaS. BaaS היא חלופה לתחנות טעינת סוללה. עם BaaS, נהגים נכנסים לתחנת החלפת סוללות שבה הם יכולים להחליף סוללה שהתרוקנה לסוללה טעונה במלואה. התהליך אורך פחות מחמש דקות. והכי טוב, טכנולוגיית BaaS הופכת את העלות של רכב חשמלי לזול עד 10,000 דולר, לפי Nio.
נכון לעכשיו, ל-Nio יש יותר מ-700 תחנות להחלפת סוללות בסין והיא נמצאת בתהליך התרחבות באירופה. היא מתכננת להחזיק יותר מ-4,000 תחנות כאלה ברחבי העולם עד 2025.
החשמל משתולל, הכספים זורמים, בואו לראות איך גם אתם מרוויחים!
מניית NIO מייצגת את יצרנית הרכבים הסינית בשם "NIO" הממוקמת בשאנגחאי, החברה מייצרת רכבים חשמליים ואוטונומיים בעיצובים מרהיבים, טכנולוגיה חדשה למרחקים גדולים ומהירויות גבוהות, שיטות החלפת סוללה וטעינה שתוכננו לפי לקחיי עבר.
החברה הוקמה בשנת 2014 על ידי ויליאם לי שהיה יושב ראש בחברות:
בסמוך מאוד להיווסדות החברה, החלו חברות להשקיע ברעיון שעומד מאחורי החברה, לייצר רכבים חשמליים אוטונומיים בעיצובים מרהיבים ובכך להצטרף לחברות אמריקאיות ולהתחרות על שוק צרכני הרכב העולמי הבא!
חברות ההייטק שהשקיעו במניית NIO:
הדגם הראשון שחברת NIO הציגה היה מכונית ספורט ניאו 9EP.
החברה הציגה דגם זה ביום ההקמה של החברה, כלומר, החברה מגיעה עם בסיס ורקע חזק בעל כיסים עמוקים ותומכים. (זהו נתון חשוב שעליכם להכיר על מנת להבין בהמשך הפסדים של מיליארדי דולרים).
למרות שחברת NIO היא חברה מאוד ייחודית מבחינת יכולות העיצוב החדשני שלה, לא ניתן למצוא הבדלים משמעותיים מול המניות המתחרות שלה:
בנוסף אין למניית NIO מוניטין או מיתוג בינלאומי כמו למתחרות אחרות או אמינות משמעותית, אך אלו עלולים להיווצר בבת אחת, דבר שיכול להוביל למסחר רכבים מול קהל סיני, הודי ואירופאי עצום.
החברה אינה ממותגת וללא זכויות קניין לרבות פטנטים או טכנולוגיות חדישות אחרות.
האם מניית NIO מתגמלת?
חברת NIO שרויה בהפסד מתמשך ואינה מחלקת דיבידנדים למשקיעים, או החזר השקעה, החברה אינה רווחית אך מניות החברה נמצאות במגמת עליה.
המנייה כיום אינה מתגמלת וקניית מנית NIO היא סיכון ככל מניה אחרת, הנתונים מציגים פוטנציאל ארוך טווח של עשרות אחוזים.
הפוטנציאל של המנייה הוא לגדול לממדים של מניית טסלה, אך כיום אינה מציגה יתרונות משמעותיים, לכן כל המעוניין לרכוש מניית NIO, מומלץ שינהג בזהירות ובמתינות תוך הבנה שמדובר בהשקעה לטווח ארוך.
אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ”ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. תיתכן זיקה בין הכותב לבין נכסים פיננסים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.