רותם שגב
הכשלה ותיעוד באמצעות חוקרים פרטיים, דרישת ביצוע בדיקות פולשניות, זריקת אחריות מחברה לחברה, עיכובים ודחייה בגין התיישנות אלו רק חלק מהשיטות של חברות הביטוח כדי לדחות שליש מהתביעות לביטוח סיעודי. למרות שחלקן נאסרו לשימוש, הומצאו דרכים יצירתיות כדי למנוע ממי ששילמו עשרות אלפי שקלים עבור כיסויים מורחבים מלקבל טיפול הולם.
המומחים לתביעות סיעוד מלווים אלפי מבוטחים בכל שנה כדי להגיע למיצוי זכויות מלא ולמנוע את עוגמת הנפש מהתהליך, תנו למומחים להילחם בשבילכם, תביעת ביטוח סיעודי לא חייבת להיות קשה.
1. תביעה ביטוח סיעודי מתחילה ממילוי טופס תביעה באתר האינטרנט של חברת הביטוח וצירוף המסמכים הרפואיים כראיה. חשוב לשמור את אישור קבלת המסמכים מחברת הביטוח.
2. חברת הביטוח תדרוש לערוך בדיקה שיכולה להיות רצף שאלות למבוטח או בדיקה רפואית מלאה. החברה תבדוק האם המבוטח אינו מסוגל לבצע בעצמו 3 פעולות מתוך 6 פעולות יומיומיות וחיוניות (אכילה ושתיה, שליטה על סוגרים, הלבשה, ניידות, רחצה, מעבר משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה). בבדיקות הקפידו שיהיה נוכח עורך דין או אדם נוסף בחדר לתעד בכתב הכל.
3. ניתן לקבל תשלום מהביטוח הסיעודי על תשישות נפש (פעילות קוגניטיבית או אינטלקטואלית לא תקינה, שיפוט לקוי וחוסר התמצאות) לשם כך נדרשת קביעת רופא מומחה וממצאים נוירולוגים.
4. מחכים לאישור או דחייה התביעה, בתקופת ההמתנה חברת הביטוח יכולה לדרוש מסמכים נוספים או בדיקות נוספות. אם חברת הביטוח דורשת ביצוע בדיקות פולשניות מיותרות פנו לגורם למנהל בחברת הביטוח ובהעדר מענה הולם למפקח על הביטוחים שיכול לחייב את החברה לאשר את התביעה.
מקרים שהתרחשו בפועל | מה ניתן לעשות? |
לטעון שהמבוטח אינו זכאי למרות הממצאים. | ניתן לערער, לפנות למפקח על הביטוחים ואף לבית המשפט. |
הכשלה באמצעות חוקרים פרטיים. | המפקח על הביטוחים אסר על החברות לעשות שימוש בהתחזות או חקירה סמויה אחר מבוטחים ואם יוגשו עדויות שכאלה לבית המשפט, השופט ימנה מומחה אובייקטיבי שיכריע על סמך מסמכים רפואיים בלבד וחברת הביטוח לא תוכל להעביר לו את ממצאי החקירה לפני שיכין את חוות הדעת. |
דחייה בגין התיישנות. | מתחילת המגעים עם חברת הביטוח יש לכם 3 שנים לקבל את הפיצוי אחרת החברה יכולה לטעון להתיישנות התביעה. מה עושים כדי לעצור את שעון החול? פונים לבית המשפט, תביעה לפני תום תקופת ההמתנה לפיצויים מונעת התיישנות. |
♦ אם קיבלתם דחייה אל תפנו לחברת הביטוח – במשפט, לחברות אסור להציג טיעונים שלא הופיעו במכתב הדחייה אך שיחה יזומה מצד הלקוח פותחת הזדמנות להעלות טיעונים נוספים מצידה.
המומחים לתביעות סיעוד מכירים את כל השיטות של חברות הביטוח. עדיין יש אזורים אפורים בהם חברות הביטוח מפילות מבוטחים, המפקח על הביטוחים עושה כל שביכולתו לצמצם את האפשרויות עבורן בכל שנה ועם זאת אותן חברות עושות מאמצים למרוח תהליכים ולחלץ הסכמות שאינן מטיבות עם המבוטחים אשר חווים לחצים פיזיים וכלכליים עצומים זמן שעלות טיפול בנכה סיעודי נעה סביב 11 אלף ש"ח בחודש.
צוות המומחים מציע:
♦ עזרה באיסוף החומרים לבניית תיק תביעה ומילוי נכון של הגשת התביעה.
♦ הכנה מראש וליווי בבדיקות הרופא מטעם הביטוח.
♦ עדכונים שוטפים ומענה זמין לכל שאלה או טענה.
♦ במקרה של דחייה – מתדרכים את המבוטח על דרך הפעולה, מזהירים ממה להימנע וממשיכים לערעור בבית המשפט עד להשגת התוצאה הרצויה.
"את התשלום אנו מקבלים מהמבוטח לאחר שקיבל את הכסף בעצמו כדי להבהיר שטובתו קודמת לשלנו".
זכאות לקצבת סיעוד מחברת הביטוח תלויה בקיום כיסוי ביטוחי, פרטי או קבוצתי.
במידה ואין לך, לא נוכל לסייע בבדיקה לקבלת קצבה, במידה ולא ידוע לך אם ברשותך ביטוח סיעודי, כדאי לבדוק:
1. האם קיים תשלום לחברת ביטוח בין השאר בפירוט חשבון הבנק, כרטיסי האשראי, תלושי השכר לרבות תלושי קרן הפנסיה וכן בדו”ח החיוב החודשי של קופת החולים.
2. באתר הר הביטוח עם פרטי הזיהוי שלך.
לאחר בדיקה שיש לך ביטוח סיעודי, ניתן למלא מחדש את הטופס ולהמשיך בתהליך.
נא להשאיר מספר טלפון נייד לקבלת קישור להמשך הבדיקה:
בלו ג'ירף מדיה בע"מ
המשך הגלישה והשימוש באתר, לרבות במידע, מסמכים, קבצים, תמונות, טקסטים, גרפיקה, תיאורים, ביקורות ומוצרים המצויים באתר, כפופים לתנאים ולמגבלות המפורטים במסמך זה, וכן כל שינוי במסמך, אשר עשוי להתפרסם מעת לעת. הגלישה והשימוש באתר מהווה את הסכמת הגולש לכל תנאי השימוש המפורטים בתקנון זה ולהיותו של תקנון זה מסמך משפטי מחייב, בין הגולש לבין מפעילת האתר.
ככל והגולש אינו מסכים לאלו מן התנאים הקבועים בתקנון, הגולש נדרש לצאת מן האתר, לא להשאיר בו פרטים או לרכוש בו ולא לעשות כל שימוש במידע ובשירותים הנוספים המצויים בו.
מפעילת האתר רשאית לשנות תקנון זה מעת לעת לפי שיקול דעתו הבלעדי והמלא, ושינויים אלה ייכנסו לתוקפם באופן מיידי, עם פרסומם.
התקנון עודכן לאחרונה ביום 28 לחודש אוגוסט 2025.
בשאלות ובירורים בנוגע למוצרים והשירותים המוצעים באתר, הגולש מוזמן ליצור קשר עם מפעילת האתר ב [email protected]
מפעילת האתר או מי מטעמה לא נושא באחריות לכל תוכן פרסומי או מידע מסחרי אחר שיפורסם באתר. הפרסום באתר אינו משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה, עידוד או שידול, מצד מפעילת האתר ולמעשה כל החלטה בדבר השימוש בתכנים הכלכליים, ביטוחיים, רפואיים ואחרים שיבחר לקבל הגולש באתר, תיעשה באחריותו הבלעדית.
כל הודעה למשתמש תיחשב כאילו נמסרה כדין אם נשלחה לכתובת הדוא"ל שמסר בעת השימוש באתר
סמכות השיפוט הבלעדית והייחודית בקשר עם האתר והשירותים הניתנים בו, לרבות פרשנותו ואכיפתו של תקנון זה ו/או כל פעולה או סכסוך הנובע ממנו, תהיה מסורה אך ורק לבית המשפט המוסמך בתל אביב ועל פי דיני מדינת ישראל בלבד