רוצים לקבל עדכונים חמים על עולמות החיסכון וההשקעות?

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

3 סודות שאתם חייבים להכיר על גיוס הון בגיוס המונים!

גיא שדלצקי
9 באוגוסט 2021
גיוס הון

מדינת ישראל נחשבת למדינה מתקדמת ומשגשגת בזכות לא מעט המצאות שפותחו והומצאו על ידי מוחות ישראלים. המצאות אלו הן רק קצה הקרחון לכמות הרעיונות שלא מצאו את דרכן למדפי הקניות או לכדי מכירה כלשהי, והסיבה היא חסך באמצעים עבור אותם יזמים-רעיונאים ישראלים שמוחם יום יום ממציא המצאות היכולות לשנות או להיטיב עם האנושות. יזמים אלו צריכים לגייס הון. בשנים האחרונות גיוס הון עבר מהפך עצום בפרט גיוס הון באמצעות גיוס המונים, כך שכיום כל אחד הופך למשקיע או בר יכולת גיוס להמצאות שלו!

רעיונות שלא פגשו גיוס הון מעולם

בעבר כאשר יזם היה ממציא רעיון מהפכני בראשו הוא היה נפסל מיידית בשל חישובים אינסופיים של אותו ממציא (בעיקר עם עצמו), האם כדאי לקדם את הדמיון לכדי מציאות או לא.

לא מעט רעיונות לא התגלו כלל לאוויר העולם רק בגלל שמישהו מסוים לא הכיר או לא ידע כיצד לגייס הון, בעבר לא הייתה קיימת פלטפורמת גיוס המונים כלל בצורה המוכרת לנו כיום.

רעיון לגיוס של מיליון דולר!

בעבר יזמים נתקלו בקושי רב בגיוס הון,

הקשרים והידע כיצד ניגשים לגיוס הון ובטח להיות מסוגלים להעביר את הידע שצברו מול אוטוריטות שלא פעם פגעו (מתוך כוונות מקצועיות כמובן), אך המצאה וחלום הם סוג של היקשרות או רגש כלפי ההמצאה, אז לחטוף ביקורת סותמת פיות לא תמיד נשמע כמו סיטואציה מזמינה לאותם יזמים בעלי ידע ולעיתים ממעמדות חברה נמוכות ונחותות.

בעבר משקיעים ומגייסים מתחום גיוס ההון היו נוהגים לזרוק סיסמת גיוס הון:

"רעיון של מיליון דולר" “Million dollar idea”

משמעות הפתגם הייתה מופנית על ידי המשקיעים ליזמים או לחברות לאיתור יזמים, במטרה לאתר רעיונות ששווים גיוס של- לא פחות ממיליון דולר.

מצדו השני של המגרש, היזמים החלו לאמץ ולהבין שכדי לגרום לכל רעיון שהגו במוחם לקרות על כל המשתמע מכך, נאלצו להפנים שגם הרעיון הפשוט והזול ביותר יצטרך גיוס של מיליון דולר מינימום, על מנת להפוך להשקעה מניבה כמותג ארוך שנים או אפילו קצר מועד אך משתלם ומניב.

3 סודות לגיוס הון

קפץ לכם רעיון ששווה מיליון דולר, מה לעשות?

אנו ממליצים לפעול לפי שלבים ברורים ומדויקים, לתעדם בכל דרך אפשרית וקדימה צאו לגיוס הון לפי התרשים הבא:

לא הצלחתם בגיוס הון? קבלו 3 סודות להצלחת גיוס המונים

גיוס המונים, היא פלטפורמה שנחשבת חדשה למרות שהיא כבר סביבנו לא מעט שנים.

זהו סגנון גיוס חדשני ומהפכני בכך שהוא משנה את מעמד מקבלי ההחלטות בשלב גיוס הון.

כלומר, גיוס הון שלא מגיוס המונים, משמע שפניתם למשקיע בודד או קבוצה מצומצמת של משקיעים ומולם אתם תחלקו את סודותיכם, תוכניותיכם ותצטרכו להיות משכנעים ביותר, ייצוגיים, למצמץ בזמן הנכון ולקוות שלמשקיע בכלל יש סבלנות עבורכם כי ככל הניראה הוא את שלו עשה, ההון שלו קיים, הוא לא צריך להרשים אף אחד או לגייס כרגע הון כלשהו, הוא בעל המאה וגם בעל הדעה בסיטואציה זו וככל הניראה תאלצו להיפרד מאחוזים מסוימים ואף גם מהניהול או השליטה על הפרי המצאתכם.

הסודות של גיוס המונים הם:

מי מגייס גיוס הון בגיוס המונים?

היתרון הגדול בגיוס הון בפלטפורמת גיוס המונים הוא שאתם לא מגייסים הון גדול ממישהו אחד תמורת זכויות, אלא אתם מציעים תמורה לכל מי שרוצה ובסכומים קטנים, בדרך כלל עבור תשורות כגון:

  • שירות
  • מוצר- ההמצאה, או מוצר ששווה לכם לתת אותו ותוכלו להרוויח
  • גיוס הון לתרומות עבור נזקקים
  • גיוס המונים לצרכים פוליטיים
  • פלטפורמות גיוס הון עבור מניות ואחוזים קטנים מחברה
  • קורסים
  • מפגשים
  • ידע
  • ועוד…

אם בעבר היו פלטפורמות בודדות שפעלו ונתנו מענה רחב לשלל תחומים, הרי שכיום ישנם לא מעט פלטפורמות גיוס המונים שמוכוונות קהלים, תחומים, שירותים, אג'נדות, חוקים ונהלים שונים.

לכן חשוב להגדיר בדיוק מירבי את סיבת הגיוס, אזור הגיוס ומה התנאים בכל ממשק כזה.

מי מרוויח מגיוס הון בגיוס המונים?

בגיוס המונים, השליטה היא בידיים של היזם שפונה לאותו גיוס המונים.

כלומר היזם צריך לחשב את כלל העלויות (מומלץ להיעזר בבעל מקצוע), מתכנון וביצוע ועד שינוע התמורה לידי המשקיעים הרבים.

גיוס הון בגיוס המונים מספק פרנסה ללא מעט גורמים ומשפחות, להלן שרשרת המרוויחים שאנו מגדירים כ- "WIN WIN SITUATION", אם רק היזם יתמחר נכון את כלל ההוצאות ואף יגלם רווח ומרווח טעויות בצורה נכונה:

מי מגייס בדרך כלל בגיוס המונים?

כיום פונים לפלטפורמות גיוס המונים כמעט כל אחד ולכל מטרה:

  • פוליטיקאים מגייסים לקמפיינים
  • מוסדות פרטיים
  • ארגונים כגון ארגוני סביבה
  • חברות או עמותות למיניהן
  • יזמים פרטיים
  • קרנות סיוע
  • עמותות רפואיות
  • סיבות אישיות
  • עסק או משלח יד פרטי
  • אומנות ותרבות

כל אלו ועוד לא מעט, גייסו עד היום כבר מעל ל- 30 מיליארד דולר אמריקאי עבור רעיונות ומיזמים רבים מסביב לעולם.

אותם אלו שלא היו מתקיימים אם לא הכלי של גיוס המונים.

בשנים האחרונות בכל שנה עלו מיליוני קמפיינים לצורך גיוס המונים, בעקבותיהם גם נוצר המגוון הרחב של הפלטפורמות הממקדות את גיוס ההון, תחומיו ומטרותיו.

רעיון 1 טוב לא תמיד מספיק לגיוס הון או גיוס המונים

כמובן שלא כל גיוס מצליח, והכסף לא קופץ לכיס של כל יזם שמחליט לצאת לגיוס הון או גיוס המונים, טוב ככל שיהיה הרעיון, הוא חייב להיות: כלכלי, רווחי, בעל יתרון על מתחרים בשוק, בעל ערך מוסף כמו סיפור רקע של היזם או של המקרה בגינו יש צורך לגיוס הון וגיוס המונים.

משקיעים שמשקיעים בגיוס הון או גיוס המונים, ירצו לדעת ויעשו הכל על מנת לבדוק את:

  • אמינות הנתונים
  • המספרים
  • היזם והמוצר

אלו יחושבו ככל השקעה, מה העלות ומה התועלת ואם הסיכון כדאי.

היו מקרים של הונאות או אי עמידה בתנאים של היזם עבור האנשים שתמכו בו והעבירו כספים לתמיכה דרך גיוס המונים, היזם צלח בגיוס ההון כפי שרצה וכעת הדברים מתעכבים או מתבטלים והכספים לא חוזרים למשקיעים עבור האכזבה שהיזם גרם ועוד נעלם ביחד עם הכסף שהושקע.

אז הסיכון הוא שהם ישקיעו והיזם לא יצליח לבצע את חובותיו, במקרה כזה המוניטין של אותה פלטפורמת גיוס נפגע, הלקוח מפסיד כסף, היזם נפסל ולא יצליח לגייס שוב או בכלל, אך היתרון הוא שההשקעות בגיוס המונים יחסית קטנות וכל משקיע מחליט את הסכומים עליהם הוא לוקח את הסיכון של זריקת הכסף לפח וללא תמורה עבורו.

חברות הייטק מגייסות הון בגיוס המונים

גיוס הון זה נקרא "מימון המונים מבוסס הון" כלומר כל אחד יכול להשקיע בחברה שפנתה לגיוס המונים ולקבל בתמורה מניות בחברה, כך כל אחד יכול להשקיע בחברות הייטק, סטארט-אפ ובמיזמים חדשים פורצי דרך בתחומי ההייטק.

היום כל אחד יכול להשקיע וממש לקחת חלק פעיל בהשקעותיו, מצב שעד לפני כמה שנים היה נחלתם של בעלי ההון בלבד.

עשוי לעניין אותך גם:

ביטוח חיים: שקט נפשי מגיע עם יתרון שלא יסולא בפז!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תרצו לקבל פרטים נוספים?
השאירו פרטים כאן וגוף מוביל בתחום יחזור אליכם

חדשות חמות

אולי יעניין אותך גם

צור קשר